Medewerker bedrijfsadministratie (24 – 28 uur per week)

Over Avalex 

Avalex is een ambitieuze en groeiende organisatie, waar rond de 200 enthousiaste medewerkers samen zorgen voor de inzameling van huishoudelijk afval van zes gemeenten. Als maatschappelijke onderneming gaan wij voor de principes van duurzaam ondernemen. Optimale dienstverlening is voor ons de basis, wij richten onze dienstverlening meer op afvalpreventie en versterken onze impact op de regionale circulaire keten. Zo werken we hard aan de doelstellingen van de gemeenten: minder restafval en méér grondstoffen terugwinnen.  

De wereld van afval en grondstoffen is sterk in beweging. En het belang en de urgentie van de circulaire economie neemt alleen maar toe. Wil jij je daar graag voor inzetten? Dan maken we graag kennis met jou! 

Profiel medewerker bedrijfsadministratie

Als medewerker bedrijfsadministratie maak je onderdeel uit van een zelfstandig team bedrijfsadministratie, wat bestaat uit twee medewerkers en een coördinator bedrijfsadministratie. Als team ontvangen jullie leiding van het directielid bedrijfsvoering. Je draagt met je collega medewerker bedrijfsadministratie zorg voor de uitvoering van diverse financieel-administratieve werkzaamheden:

  • Crediteuren- en debiteurenbeheer. Samen met je collega zorg je voor een juiste en volledige financiële administratie. Je ontvangt en boekt facturen en ziet toe op de juiste interne controle en afhandeling. Je beheert de vorderingen van Avalex. Je hebt hierover zo nodig contact met collega’s (budgethouders) en leveranciers/afnemers.
  • Betalingen. Je stelt facturen betaalbaar conform de regels van Avalex. Je controleert de batch- en losse betalingen en geeft het eerste akkoord in de bank. Je controleert en boekt de bankmutaties. Je bewaakt mede de liquiditeitspositie van Avalex.
  • Rapportages en analyses. Je verzorgt analyses van balansposten en tussenrekeningen. Je maakt rapportages vanuit de administratie. Je doet de voorbereiding voor de maandrapportages en draagt bij aan de interim controle en de jaarafsluiting.
  • Inkoop. Je stelt in overleg met de interne besteller inkoopaanvragen op. Je plaatst en bewaakt bestellingen.
  • Leverancierbeheer. Je beheert het stambestand crediteuren. Je onderhoudt het bestand met leveranciersgegevens. Je verzamelt informatie over de performance van leveranciers, bijvoorbeeld in het kader van het leveranciersmanagement.
  • Contractbeheer. Je verzorgt het administratieve beheer van inkoopcontracten. Je registreert belangrijke kenmerken en ondersteunt contracteigenaren in het management van de contracten.
  • Verzekeringen. Je voert het administratieve beheer op de verzekeringsportefeuille van Avalex. Je verzorgt en bewaakt de administratieve afhandeling van schades.
  • Controle en audit. Je doet steekproefsgewijze controles op de juiste uitvoering van de financieel-administratieve processen. Je signaleert gevraagd en ongevraagd gebreken en knelpunten. Je bent onderdeel van het interne auditteam.
  • Vraagbaak. Je ondersteunt collega’s in de juiste uitvoering van administratieve processen, bijvoorbeeld rondom het doen van inkopen en het afdoen van facturen.

Je wordt binnen Avalex lid van een klein maar ambitieus team. Er zijn veel mogelijkheden tot ontwikkeling en verbreding in je rol. We zoeken iemand die wil bouwen aan een administratieve organisatie die meebeweegt met de veranderingen in de bedrijfsvoering van Avalex.

Wat wij vragen

  • Een afgeronde financieel-administratieve opleiding op minimaal MBO-niveau.
  • Goede communicatieve vaardigheden. Je bent hands-on ingesteld.
  • Ervaring met het voeren van een volledige financiële administratie.
  • Kennis of ervaring met het voeren van een financiële administratie binnen een overheidsorganisaties is een pré.
  • Ervaring en affiniteit met het werken in een geautomatiseerd systeem. Kennis van het systeem AFAS is een pré.

Wat wij bieden

  • Een arbeidsovereenkomst voor 24 tot 28 uur per week, in overleg flexibel in te delen.
  • Een brutosalaris in schaal 7 Cao SGO. 
  • Woonwerkvergoeding.
  • Een Individueel Keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris extra (je mag zelf bepalen hoe je dit inzet, bijvoorbeeld extra vakantiedagen, meer loon, een fiets of opleiding).
  • 28 vakantiedagen op fulltime basis. 
  • Een pensioenregeling bij het ABP.
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband. 

Pas je in het gevraagde profiel en zie jezelf in de uitdagende werkomgeving bij Avalex aan de slag gaan? Aarzel dan niet langer en solliciteer snel via onderstaande button. Liever eerst meer informatie over de functie en Avalex? Stuur dan een mail naar PO@avalex.nl.

Het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en een referentiecheck zijn een vast onderdeel van het selectieproces. Ook kunnen we gebruik maken van een assessment.