About Avalex
Avalex is een ambitieuze en groeiende organisatie, waar rond de 200 enthousiaste medewerkers samen zorgen voor de inzameling van huishoudelijk afval van zes gemeenten. Als maatschappelijke onderneming gaan wij voor de principes van duurzaam ondernemen. Optimale dienstverlening is voor ons de basis, wij richten onze dienstverlening meer op afvalpreventie en versterken onze impact op de regionale circulaire keten. Zo werken we hard aan de doelstellingen van de gemeenten: minder restafval en méér grondstoffen terugwinnen.
De wereld van afval en grondstoffen is sterk in beweging. En het belang en de urgentie van de circulaire economie neemt alleen maar toe. Wil jij je daar graag voor inzetten? Dan maken we graag kennis met jou!
Profiel medewerker Overslagstation
Als Medewerker Overslagstation ben je verantwoordelijk voor aan- en afgevoerd afval en grondstoffen afkomstig van Avalex en omliggende gemeenten. Jij bent een onmisbare schakel in het inzamelen, sorteren en doorvoeren van afvalstromen. Jij zorgt ervoor dat alles veilig, efficiënt én milieubewust verloopt. Denk aan het bedienen van machines, het begeleiden van klanten of chauffeurs en het netjes houden van het terrein. Je vertegenwoordigt onze kernwaarden in je gedrag met klanten zowel intern als extern.
Wat ga je doen?
- Je controleert de werking van de apparatuur (kraan, persen, walking floor e.d.) onder de geldende veiligheidseisen. Bekijkt de planning en de formulieren voor de werkzaamheden en signaleert (mogelijke) uitvoeringsproblemen en neemt hier gepaste actie op.
- Bedient de pers, de walking floor en de portaal kraan, zodanig dat de containers op een efficiënte en veilige manier optimaal gevuld worden en de continuïteit van de afval-grondstofstroom geborgd is.
- Registreert gedurende het werkproces het type en hoeveelheid afval/grondstof voor de transportbegeleidingsformulieren.
- Probeert zelf problemen van de operationele apparatuur en machines op te lossen. Stuurt in- of externe leveranciers operationeel aan m.b.t. problemen die niet direct/zelf opgelost kunnen worden.
- Signaleert onveilige situaties en treedt effectief op om het gedrag van collega’s te beïnvloeden.
- Het bijhouden van kennis over de werkwijzen van het Brengstation, zodat je als vervanger kunt optreden.
Wat wij bieden
- Leuke collega’s en een zelfstandige functie;
- Er is voldoende ruimte om jezelf te ontwikkelen (opleiding, training en/of individuele begeleiding) en om eigen ideeën met collega’s te delen;
- Vergoeding voor je sport abonnement;
- Interne doorgroeimogelijkheden;
- 28 vakantiedagen per jaar;
- Een jaarcontract van 36 uur per week;
- Een goede pensioenregeling bij het ABP;
- Salaris conform cao SGO schaal 6 tussen de €2434 – €3524 bruto per maand;
- Bovenop je brutosalaris ontvang je 17,05% individueel keuzebudget (IKB);
- Inconvenientenregeling (vuile handen toeslag à € 213).
Wat verwachten we van jou?
- Hebt kennis van milieu en afvalverwerking en inhoudelijke kennis van milieuvergunningen;
- Bent bekend met de werkwijze en besturing van de kraan, persen en walking floor of is bereid dit te leren;
- Hebt kennis van de machines en specifieke bijbehorende techniek en veiligheids- en milieuvoorschriften;
- Bent leergierig en collegiaal; je werkt in een team, waarbij het essentieel is dat je op elkaar kunt bouwen;
- Bent flexibel als het gaat om overwerken en weet het hoofd koel te houden en kalmte te bewaren bij stressvolle situaties.;
- Bent in staat duidelijk en op correcte wijze te communiceren met inwoners en klanten;
- Bent bereid flexibele werktijden te hebben.
Direct solliciteren?
Bel / WhatsApp naar 06 52 00 58 28, of solliciteer snel via de button. Je hebt tot 1 mei 2025 om te reageren. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op 8 en 9 mei. Liever eerst meer informatie over de functie? Stuur dan een mail naar PO@avalex.nl.
Het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en een referentiecheck zijn een vast onderdeel van het selectieproces. Wij verzorgen het werving & selectie proces zelf. Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.